NOGA Sökmotoroptimering

Efter ett halvår på NOGA Sökmotoroptimering

Nu i början av november har jag arbetat ett halvår på NOGA Sökmotoroptimering i Jönköping. 

När jag i maj började på NOGA började jag arbeta på ett för mig delvis nytt område, även om jag de senaste åren arbetat på olika sätt inom webbutveckling och marknadsföring på internet. Men att arbeta på ett så strategiskt sätt, där varje åtgärd ska innebära en ökad synlighet för den aktuella webbplatsen, som vi gör på NOGA var något nytt för mig.

Att arbeta som strateg på NOGA har givit mig ett nytt sätt att tänka och se på webbplatser. Att samtidigt kombinera detta synsätt med analys och statistik som är ett stort personligt intresse har varit väldigt nyttigt och gör att jag trivs väldigt bra med att arbeta på det långsiktiga sätt som vi gör på NOGA. Arbetssättet tillsammans med flera spännande kundprojekt och kompetenta kollegor har gjort detta halvår på NOGA väldigt utvecklande.

Ett långsiktigt och hållbart arbete

Under det halvår jag arbetat på NOGA har jag inte bara personligen utvecklas, utan det känns även som att företaget har gjort det. Fokus skiftas allt mer i varje projekt till att ligga på en generell ökad synlighet för webbplatsen, istället för enbart positionsmål på enskilda sökord. Den här processen inleddes redan i september 2013, men det känns som att det är under de senaste månaderna som denna på allvar har fallit på plats och som nu gäller för i stort sett varje nytt kundprojekt. Vi arbetar ofta som strategisk partner till våra kunder och fokuserar på både ökad synlighet genom sökmotoroptimering och fler affärer genom konverteringsoptimering – en kombination som ger bäst resultat åt våra kunder och jag är övertygad om att detta arbetssätt är det mest hållbara för tjänsten.

Under de senaste månaderna efter sommaren har vi haft en positiv känsla på NOGA, bland annat i samband med nyheten om tvåårsavtalet med Eton Shirts, men också ett antal andra nya projekt. Det märks att intresset för branschens tjänster har ökat och givetvis är det så att vi på NOGA och övriga företag som arbetar seriöst och långsiktigt uppskattas av kunder, framför de som istället ”garanterar” snabba resultat med tvivelaktiga metoder.

Öka dina affärer online

Nyligen slutade en mina kollegor, Theodor Forselius, för att flytta till USA och satsa på sina projekt där. En tung förlust för NOGA, då ”Tedde” både var en mycket duktig strateg och en härlig kollega, som vi kommer att sakna. Men jag tycker det är mycket roligt att ”Tedde” tar steget och satsar i USA och jag önskar honom ett stort lycka till!

Om du är intresserad av att öka antalet affärer ditt företag kan göra online, hör av dig till oss på NOGA Sökmotoroptimering så kan vi hjälpa dig utveckla din synlighet online!